неділю, 19 квітня 2015 р.

Феномен Пруста

Як довели психологи, запахи здатні сильніше впливати на вибір покупця, ніж звукові та візуальні ефекти. І маркетологи провідних компаній на світовому ринку активно це використовують для залучення клієнтів. 
Пам'ять і запахи сильно пов'язані між собою, так що після покупки того чи іншого продукту ви можете відчути бажання повернутися і купити ще що небудь в тому ж магазині і тієї ж марки. Це і називається феноменом Пруста.
Всі успішні компанії на сьогоднішній день використовують в своєму маркетингу ефект Пруста. Однак багато з них категорично заперечують це. Така успішна компанія як Apple заявляє, що не використовує в рекламі своєї продукції ніякого нюхового ефекту. Але це є брехнею.
Усім шанувальникам знаком запах нового iPhone або Макбуки. І зовсім не важливо, що пластмасовий iPhone пахне так само, як алюмінієвий МакБук. Тобто запах йде не від матеріалу, з якого зроблений гаджет. Найімовірніше, або запах йде з внутрішніх матеріалів пристрої, або від коробки. На доказ цьому компанія «Air Aroma» виготовила аромат «Apple Mac» за допомогою комбінації запаху картону, чорнила та інших інгредієнтів, який ідентичний запаху продукції Apple.
Інша відома компанія спортивного одягу і взуття використовує запах квітів для досягнення феномена Пруста. Nike в своїх фірмових магазинах розпорошує квітковий аромат, і її взуття пахне тим же свіжим запахом. Але і це ще не все. Після того, як ви деякий час поносите взуття і квітковий аромат вивітриться, ви відчуєте неприємний запах котячої сечі. Робиться це для того, щоб клієнт повертався кожен раз за новою парою взуття, або ж за новими устілками, ретельно просоченими ідеальним квітковим запахом.

Що стосується компаній, що виробляють їжу, то від ефекту Пруста і не став відмовлятися Вілі Вонк і його M & M. У знаменитому на весь світ магазині в Лондоні «Світ M & M» ви відчуєте гострий запах молочного шоколаду. Що ж тут дивного, адже ви опиняєтеся в магазині шоколадних цукерок?! Однак, дивина все ж існує, адже всі цукерки ретельно упаковані в герметичному пакеті. Спрей-розпилювач поширює гострий запах шоколаду, щоб вам хотілося купувати смачні цукерки ще і ще.

Немає коментарів:

Дописати коментар